woensdag 13 maart 2013

Om hopeloos van te worden.

Vorig jaar zomer besluit ik om naar een woningbouw te gaan om een urgentie verklaring op te halen.
Ik sta al een tijdje ingeschreven bij woningnet maar het schiet niet op met het vinden van een andere woning.

Omdat ik in scheiding en inmiddels co-ouder ben is dat wel zo handig want als ik niet bij m'n kids ben, woon ik bij m'n moeder in huis.

Ik kom terecht bij de Alliantie. Een vriendelijke mevrouw achter de balie helpt mij. Ze vraagt om m'n registratienummer van woningnet.  Zij bekijkt mijn gegevens en zegt ... "u staat verkeerd ingeschreven, u bent een doorstromer" ... Ik leg m'n situatie uit, scheiding, koopwoning enz. Volgens de vriendelijke mevrouw maakt dat niets uit. Ik ben blij verrast. Ik krijg een wijzigingsformulier mee. Maar die is overbodig want thuis pas ik mijn gegevens van woningnet via de pc aan.


Na het wijzigen van m'n gegevens ga ik met goede moed reageren op de voor mij aangeboden huizen. Ik merk die direct verschil. Was ik voorheen in 258e postitie van de 320 reacties ben ik nu al gauw 7e of 5e in postitie. Dat is heel positief!

In t najaar kom ik als voorlopig kandidaat voor een flat in aanmerking. . Helaas moet ik de woning aan mn neus voorbij laten gaan omdat ik niet alle benodigde papieren heb die de woningbouw wil zien. (zoals een echtscheidingsconvenant)

Eind November ben ik weer voorlopig kandidaat voor een flat. Ditmaal heb ik wel alle papieren waar de woningbouw om vraagt compleet. Volgens de verhuurmakelaar van woningbouw 't Gooi en Omstreken is alles in orde en maak ik een afspraak voor t tekenen van het huurcontract. Het enige wat rest is het bezichtigen van de flat.

Begin december kan ik de sleutels ophalen om te gaan kijken. Bij het betreden van de flat zakt de moed mij in de schoenen. Wat een bouwval, deze flat is slecht onderhouden. Ik heb noch de tijd of het geld om de flat te verbouwen. Hier kan ik niet met 3 kinderen gaan wonen. Diezelfde middag lever ik de sleutels weer in bij 't Gooi en Omstreken. Ik doe mijn beklag, dat ze zoiets durven te verhuren, losse vensterbank en losse of ontbrekende plinten noem maar op. Ik dacht dat ze van de woningbouw bij een vrij gekomen huis eerst controleren op gebreken voor ze het weer te verhuren. Nou in dit geval dus niet. Wat een enorme teleurstelling!!

Enfin kop op en verder zoeken.

Eind januari kan mn geluk niet op, ik ben weer voorlopig kandidaat voor een flat. Door contact met een verhuurmakelaar (alweer van woningbouw't Gooi en Omstreken) weet ik dat er nu een aannemer in de flat bezig is. Dat klinkt als muziek in de oren. Snel lever snel alle juiste papieren in. Dit is kat in t bakkie denk ik nog.

Paar dagen later word ik gebeld. Deze keer willen ze graag de IB gegevens van 2011 zien ipv 2010. Ik moet snel die van 2011 inleveren anders gaat t niet door. Via de accountant gaat dat wel lukken.

Maar dan word ik gebeld door de verhuurmakelaar..."Helaas moet ik u afwijzen want u staat verkeerd ingeschreven"... WTF hoe kan dat nou?? Ik ben geen doorstromer maar een starter want er blijft iemand in de huidige woning achter....waarom had ik hiervoor dan wel bijna een woning?? Ik snap er niets meer van....

Ik ben boos woedend verdrietig...maar ik laat het hier niet bij zitten. Ik besluit een klacht in te dienen bij woningbouw gooi en omstreken.


LS, Ik ben woningzoekende.Vorig jaar zomer heeft iemand van een andere woningbouw weliswaar mij erop gewezen dat ik verkeerd ingeschreven stond. Ik heb dat toen gewijzigd in mijn woningnet gegevens.
Eind november '12 werd ik kandidaat voor de huppelepupweg . Alles was zo goed als rond, had zelfs een afspraak voor t tekenen van een huurcontract. Ik moest alleen nog de woning bezichtigen. Na de bezichtiging heb ik de woning afgewezen omdat ik de woning in slechte staat van onderhoud vond. 
Eind januari '13 kwam ik in aanmerking voor de huppelepuplaan. Ik was reuze enthousiast. Vervolgens word ik zonder pardon afgewezen omdat ik niet goed ingeschreven zou staan. Ik heb de verhuurmakelaar duidelijk gemaakt dat ik met dezelfde gegevens wel de huppelepupweg had kunnen krijgen....maar hij kon niets anders doen dan mij afwijzen.
Als ik de huppelepupweg dus niet had afgewezen had ik nu wel een woning gehad. Hoe is dit mogelijk?
Ik voel mij ontzettend onjuist behandeld 
Ik ben enorm teleurgesteld, want ik zit in een hele vreemde woonsituatie en naarstig op zoek naar een andere woning.
In afwachting zie ik graag een reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet, Brigitt H



Na een paar dagen wordt ik gebeld door iemand die klachten behandeld....om een lang verhaal kort te houden komt het hier op neer....foutje bedankt en suc6 met verder zoeken naar een andere woning.

Ik ben weer terug bij af....nu kan t mss wel jaren duren voordat ik weer in aanmerking kom voor een woning.


1 opmerking:

  1. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    BeantwoordenVerwijderen