donderdag 8 juli 2010

Voetbal

Ik weet niet precies hoe het komt maar ik geef totaal niets met voetballen. Misschien heb ik het van huis uit meegekregen.

Als ik dan nu om me heen kijk vind ik verbazend hoeveel voetballoten (voetbalmalloten) er zijn.
Velen spelen daar lekker op in... beesies, gogo's, bavariajurkjes, vuvuzela's, pletterpetten noem maar op.
Alles kleurt oranje en je word voor gek verklaard als je daar niet aan mee doet.
Kinderen worden ook de oranjegekte in getrokken, je moet iets van oranje bij je hebben op school anders hoor je er niet bij.

Eigenlijk vind ik belachelijk, deze Oranje-histerie.

Mensen vinden het vreemd dat ik niet naar het voetballen kijk. En helemaal nu dat oranje in de finale staat.
Ik vind voetballen niet leuk, KLAAR!
Heb er de lol nog nooit van ingezien, mannen die een beetje dom achter een bal aan hollen, nee niets voor mij.
Ik vind voetballers maar over het paard getilden arrogante teveel verdiende gasten.

Ik kan hier nog verder over door gaan, maar dat vind ik zonde van mijn tijd!

1 opmerking:

  1. Grootste misverstand : voetbal is leuk.
    Grootste waarheid : geef het volk brood en spelen (lees : beesies en voetbal)
    Grootste leugen : je bent gek als je het niet leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen